Для реалізації єдиного підходу необхідно, щоб учитель-предметник вмів обробляти текстову, цифрову, графічну та звукову інформацію для підготовки дидактичних матеріалів (варіанти завдань, таблиці, креслення, схеми, малюнки), щоб працювати з ними на уроці; - створювати слайди з даного навчального матеріалу, використовуючи редактор презентації MS Power Point і демонструвати презентацію на уроці; - використовувати наявні готові програмні продукти по своїй дисципліні; застосовувати навчальні програмні засоби (навчальні, що закріплюють, що контролюють); - здійснювати пошук необхідної інформації в Інтернеті в процесі підготовки до уроків і позакласних заходів; - організовувати роботу з учнями з пошуку необхідної інформації в Інтернеті; - самостійно розробляти тести або використовувати готові програми-оболонки, проводити комп'ютерне тестування. Тобто в ході освоєння інформаційно-комунікаційних технологій вчитель підвищує свій професійний рівень і опановує (іноді одночасно з учнями) новий інструментарій отримання знань. Спираючись на наявні у дітей навички, вчитель поступово вводить у свої уроки наступні форми використання ІКТ: починаючи з перших уроків можна застосовувати форми, що не вимагають від учнів спеціальних знань ІКТ, наприклад, комп'ютерні форми контролю (тести). У цей період вчитель може проводити і уроки на основі презентацій, створених ним самим або учнями. Можна практикувати роботу з мультимедійними навчальними посібниками з предмета на різних етапах підготовки і проведення уроку. Але диски з предметів та електронні енциклопедії сприймаються учнями в основному як джерела інформації. У нашому училищі учні на уроках інформатики починають освоєння програм Power Point. Це дозволяє будувати уроки на основі захисту проектних робіт учнів з використанням ІКТ. За допомогою MS Word учні вчаться оформляти свої реферати та дослідження. На цьому етапі важливо, щоб і предметники дотримувалися єдиних вимог до оформлення учнівських робіт. На другому курсі вже і контроль знань з предмета може проводитися у формі захисту проектної, дослідницької, творчої роботи з обов'язковим мультимедійним супроводом. ІКТ дає можливість учням удосконалюватися і самоактуалізіроваться, вчитель - вже лише помічник учнів, що дає можливість повною мірою проявляти і розвивати їх потенціал. Робота з мультимедійними посібниками дає можливість урізноманітнити форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного, статистичного, методичного, а також аудіо-та відеоматеріалу. Така робота може здійснюватися на різних етапах уроку: · як форма перевірки домашнього завдання; · як спосіб створення проблемної ситуації; · як спосіб пояснення нового матеріалу; · як форма закріплення вивченого; · як спосіб перевірки знань у процесі уроку. Презентація на тему "Віруси"
Використання електронних таблиць та схем на уроках:
|