Зеленодольський професійний ліцей запрошує на навчанняП`ятниця, 29.03.2024, 00:09

Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Досягнення педагогів, учнів. | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід


Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

  Викладач спецдисциплін:Данильченко Т.В.
 

 Урок на тему: «Національний традиційний продукт – сало»

Мета:

Навчальна: на основі отриманих знань систематизувати знання про сало, його властивості, харчові цінності, використання в кулінарії, поглибити знання про технологію приготування страв, в склад яких входить сало:

Розвивальна: Вдосконалювати навички висловлювання думок складання технологічних схем, розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, уміння сприймати інформацію, аналізувати, порівнювати, зіставляти, встановлювати причино – наслідкові зв’язки, робити висновки працювати з дидактичним матеріалом, розвивати мову, самостійність, творчу активність;

Виховна:виховувати культуру поведінки під час уроку та спілкування; дружелюбність, взаємодопомогу, толерантність, охайність, спостережливість, бережливість;виховувати любов до професії кухар, повагу до людської праці, традицій українського народу .

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Методи та форми роботи:

Інтерактивний метод – форми роботи: «Розминка», «Мікрофон»,      «Ланцюжок», «Мозковий штурм», робота в групах, проблемне запитання.

Інформаційно-рецептивний метод – форми роботи: розповідь, міні-лекція, бесіда, пояснення, робота з підручником, роздавальним дидактичним матеріалом.

До уроку підготувати виставку овочів, різних видів сала, бутерброди, фотовиставку, стінгазету «Українська кухня», «Козацькі страви», - слайди по темі, музичне оформлення.

Наочність: роздатковий матеріал, технологічні картки страв, комп’ютер, цитати на дошці, фото сала, виставка овочів, різних видів сала.

Хід роботи:

I.        Організаційний момент

II.      Мотиваційний етап

Повторення вивченого, актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети, завдань уроку та мотивація пізнавальної діяльності учнів.

Форми роботи: «Мікрофон», «Ланцюжок», «Розминка», «Мозковий штурм», проблемне запитання, міні-бесіда.

Проблемне запитання: «Чому сало є національним традиційним продуктом?

Вчитель: представляю гостю-господиню з Полтавщини. Міні-бесіда гості з учнями.

Запитання до учнів:

1.      Що таке сало?

2.      Які його харчові властивості?

3.      У якому вигляді може бути сало на столі?

4.      Назвіть відомі вам страви де присутнє сало?

Господиня: дає гостинці учням.

III.    Змістовно-пошуковий етап.

(сприйняття та засвоєння матеріалу)

Форми роботи: розповідь, міні-лекція.

Вчитель: В українській кухні сало набуло дещо культового значення. Як національна страва, воно стоїть поряд з такими безсумнівними харчами української кухні, як борщ, вареники, голубці, галушки. Сало є універсальною стравою в тому сенсі, що більшість народів вживають смалець, а українці їдять його великими шматками, часто з хлібом, часником та солоними огірками.

А тепер дізнаємось, що нам повідають про сало різні спеціалісти.

Історик                                        Історичні факти

·         За деякими припущеннями, традицію висміювання салоїдів започаткували після Національно-визвольної війни 1648-1657 років євреї, релігія яких забороняє вживання свинини і свинячого сала.

   Форостюк О. Луганщина релігійна. - Луганськ: Світлиця, 2004 р.

·         Як відомо, на Хмельниччині, на охоплених повстанням територіях загинуло та померло від епідемії близько 40-50 млн. євреїв, майже чверть європейського населення тодішньої Речі Посполитої.

·         Анекдоти стали своєрідною помстою євреїв.

Етнограф                                      Етнографічні повідомлення

·         Вже навіть діти знають, що Україна – колиска світової цивілізації. І плуг і гончарне коло ми придумали, і писемність. Від чого такий розум? Від сала!Єгиптяни ще й фундамент до своїх пірамід не заливали, коли трипільці-українці жили собі в двоповерхових, з каменю будованих кондомініумах, вирощували пшениченьку, гончарювали, писанкарю вали і …їли сало. Свою любов до сала українці поширили у світі серед багатьох народів.

Медик                                    Медична дія сала

·         Сучасна медична наука стверджує, що сало регулює обмін речовин, попереджує розвиток атеросклерозу. Сало містить арахідонову кислоту, яка належить до ненасичених жирів, і бере участь в утворенні багатьох гормонів. Якщо болить зуб покладіть шматочок сала, біль зменшиться.

Товарознавець

Сало в залежності від відгодівлі містить 88-94 відсотки чистого жиру, який за рівнем засвоюваності йде нарівні з молочним і риб‘ячим жиром. Біологічна активність сала в п‘ять разів вища ніж  яловичного жиру. За вмістом інших незамінних жирних кислот (близько 10 відсотків) свиняче сало переважає вершкове масло.

Вчитель: Слово нашій запрошеній – бізнес-леді.

Вчитель: А тепер наш «Кулінарний каламбур».

·         Візьмемо римських аліїв. Ці жреці своїми піснями дали початок римській літературі. А все – завдяки салу. Поїли нашого національного продукту – і заспівали. Не було б сала – не було б і шедеврів давньоримської літератури. Воістину: буде сало – буде і пісня!

·         Навіть римську богиню успіху і здоров‘я звали неяк- небудь, а Салюс.

·         Ще дошло до нас із античності слово «колосальний». Це той, що був, є і буде коло сала.

·         Відомі в давній історії жінки – Саломея чи Мессаліна – теж своїми іменами рекламували сало,( видно на ньому; рідненькому, викохали свої спокусливі форми).

·         Середньовікові васали – це люди, котрі відповідали за доставку сала до столів своїх сеньорів.

·         Як ви думаєте, завдяки чому розквітнув Версаль в Парижі? Завдяки салу? Тому і назвав його король Людовік Штурханадцятий – Версаль.

·         Та й французький салон – це місце, де можна спокійно бесідувати з поважними людьми за келихом шампанського, закусюючи салом.

·         Салат – це овоч, який конче потребує до себе сала. Бо так смачніше.

·         Коли людина гарно наїсться сала, то одержує таку енергію, що хоче стрибати, підскакувати, перевертатися. Так з‘явилось у спорті сальто мортале.

·         Кажуть, що ящірка саламандра у вогні не горить, її сало оберігає. Пошкварчить, пошипить і живою залишається.

·         Той, хто має бізни добре знає, що різницю між грошовими надходженнями і витратами вимірюють салом, її так і називають – сальдо.

·         Італійські співаки виводять чарівне бельканто: « О сало! О сало моє! Люблю тебе! Люблю –у – у те-е-бе-е-е-!

Вчитель: Ось таке воно, наше сало І нашу любов до сала ніхто не перекреслить.

  Самі ємо друзів пригощаємо, сусідам даємо і ворогам рекомендуємо. Бо в салі сила! Чим більше в нас сала, тим легше нам пережити невзгоди.

Вчитель: 

А оскільки наш народ склав приказок і прислів‘їв про сало. Ось деякі з них:

- Хто знав біду, той сало ість без хліба.

-Поки грубий схудне – худий здохне (бо не їв сала).

- Не підсмажем – не поїдем.

- Найкраща птиця – це ковбасало.

Вчитель:

А ще є гумор.

   Павло Глазовий . Українське сало.

Бізнес-леді. Словом, нашому салові пора ставити пам‘ятник. І нехай він буде вкритий тонюсіньким шаром сусального золота. Завершую свої справи. Ставлю крапку. Допиваю каву і беруся до найсмачнішої у світі канапки- хліба з салом. Не треба мені ні чіпси, ні сухарики.

Ам-м-м! Ум-м-м! Смакота?

Хочете шматочок?

      Учні пропонують присутнім на уроці відвідати бутерброди з салом.

Звучить пісня про сало.

IV.   Контрольно-смисловий етап

(визначення ступеня розуміння та володіння навчальним матеріалом).

     Усна бесіда за такими запитаннями:

1.       Про що ви дізнались на сьогоднішньому уроці?

2.       Чому сало є національним традиційним продуктом?

3.       Якому продукту ви віддаєте перевагу: ковбасі чи салу? Чому?

V.     Активно-перетворювальний етап

-          (засвоєння учними знань, умінь і навичок у стандартних і нестандартних умовах).

VI.   Системно-узагальнювальний етап

     (підбиття підсумків уроку, висновки, моніторинг навчальної діяльності).

·         Чи досягнуто мети уроку?

·         Що сприяє цьому?

·         Який вид діяльності вам сподобався найбільше?

Учитель виставляє поурочний бал.

VII. Домашнє завдання.

Конкурс професійної майстерності учнів  та

майстра в/н Гладкої Т.А.

( кухня – лабораторія)

             



 

...
Нові стандарти освіти

Наш девіз

Освітянські сайти







Пошук

Календар

Годинник

Погода

Аудіо

Скрипти


Copyright MyCorp © 2024