методист Березовська Оксана Анатоліївна
Організація методичної роботи
Підвищенню
фахового рівня та кваліфікації педагогів ліцею сприяє система методичної роботи навчального закладу, яка спрямована на реалізацію науково-методичної
проблеми "Підвищення ефективності навчально-виховного процесу на
основі використання інноваційних технологій".
Організаційним та об'єднуючим
центром методичної роботи з педагогічними працівниками є методичний кабінет
ліцею. Основною метою діяльності методичного кабінету є створення
інформаційно-методичної бази для викладачів, удосконалення їх професійної
кваліфікації та самоосвіти.
Основними напрямками роботи методичного
кабінету є:
1. Cтворення комплексу навчально-методичного
забезпечення навчально- виховного процесу.
2. Впровадження в навчально-виховний процес
досягнень педагогічної науки і практики, досягнень науки і техніки, передового
педагогічного досвіду.
3. Інформація про реалізацію урядових рішень і
рекомендацій органів профтехосвіти.
4. Вивчення та аналіз навчально-програмної
документації, внесення необхідних змін та доповнень.
5. Ознайомлення педагогічних працівників з
новинками наукової, методичної, педагогічної літератури, наочними посібниками,
технічними засобами навчання.
6. Удосконалення матеріально-технічної бази
методичного кабінету, поповнення кабінету навчально-методичними посібниками,
методичними розробками та іншими методичними матеріалами.
7. Надання допомоги педагогічним працівникам в
розробці навчальних планів і плануючої документації.
8. Участь у підготовці проведення атестації навчально-педагогічних
працівників.
9. Надання методичної допомоги молодим та
малодосвідченим викладачам.
Методична робота в ліцеї планувалася, виходячи з основних
принципів:
науковість;
системність.
комплексність,
яка передбачає єдність і взаємозв'язок усіх сфер і напрямків підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів;
системність,
послідовність, наступність, безперервність, масовість, які передбачають
всебічне охоплення педагогів різними формами роботи протягом року, перетворення
її на частину системи безперервної освіти;
творчий характер, максимальна активність
діяльності педагогів;
конкретність, урахування особливостей
ліцею, викладача, диференційований підхід до педагогів;
спрямованість на виділення основного,
суттєвого у підвищенні кваліфікації вчителя;
єдність теорії і практики за
загальної практичної спрямованості;
оперативність, мобільність;
колективний характер;
створення сприятливих умов для
ефективної методичної роботи і творчих пошуків педагогів.
Для
втілення основних напрямків роботи методичного кабінету використовуються
колективні та індивідуальні форми роботи. Колективні форми методичної роботи
використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних
проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу,
аналізу результатів колективної діяльності, вивчення і поширення кращого
педагогічного досвіду, науково-технічної та педагогічної інформації.
Колективними формами
методичної роботи, її структурними компонентами є: педагогічна рада, методична
рада, робота методичних комісій,
інструктивно-методичні наради, теоретичні та практичні семінари, школа молодого
викладача, педагогічні читання. До індивідуальних форм методичної роботи
методистів належить індивідуальна методична допомога педагогічним працівникам ліцею.
З метою проведення навчальної та
методичної діяльності, підвищення професійної майстерності, впровадження
досягнень педагогічної науки, ефективності застосування сучасних форм, методів
та засобів навчання в ліцеї створено 7 методичних комісій,а саме : великий
обсяг учбово-методичної роботи педагогічного колективу ліцею.
1.Методична комісія
викладачів спецдисциплін та майстрів в/н будівельного профілю;
2,3 Методичні комісії викладачів
спецдисциплін та майстрів в/н
промислового профілю (
електрозварників ручного зварювання та
електромонтерів з обслуговування підстанцій);
4.Методична комісія викладачів спецдисциплін та майстрів в/н кулінарного
профілю;
5.Методична комісія класних керівників.
6.Методична комісія викладачів гуманітарного напрямку.
7.Методична комісія
викладачів природничо-математичного
напрямку..
Структура методичної роботи
|